søndag, juli 01, 2018

Klassisk bademode

Mens vi har den varmeste og mest tørre sommer i mands minde, vil jeg vise et billede fra min farfars fortoalbum. Det er fra 1914, har han skrevet nedenunder. Dengang cyklede min farfar og farmor til Liseleje fra København, hvor de boede. Det har været en tur på 60-70 kilometer hver vej. Dengang var der jo ingen motorvej som nu, og cyklerne har ikke haft gear. Jeg har billeder af min farmor, der cyklede iført lang nederdel og hat. Det har nok været en drøj tur med flere pauser undervejs.

For en uges tid siden var vi til en fantastisk opvisning af badetøj fra de sidste 125 år, arrangeret af foreningen Klassisk Bademode Liseleje. De fik lov til at bruge mit billede herover. Som tak har jeg fået to flasker af foreningens vin med mit billede fra 1914, der også bliver brugt på bl.a. deres hjemmeside.