søndag, juli 08, 2018

Slow-tv fra Norges vilde natur

M it yndlingsrejseland er Norge - jeg har været der mange gange og er fuldstændig betaget af naturen. Derfor har jeg med stor glæde fulgt dokumentarudsendelserne 'Hurtigruten - minutt for minutt' i 2011 og 'Bergensbanen - minutt for minutt' i 2009. Det var hypnotiserende slow-tv, som kunne få mig helt ned i gear! Nu sender NRK (norsk tv) en ny serie fra på torsdag, der hedder 'Monsen - minutt for minutt'. Her kan vi følge Lars Monsen på tur i de norske fjelde i direkte udsendelser. Lars Monsen er vildmarks- og ekspeditionsfarer, foredragsholder og programleder i NRK. Serien begynder den 12. juli klokken 11 i Hardangervidda, og serien strækker sig over 4 uger, hvor Monsen kommer til nogle af de mest naturskønne områder i Norge. Lige noget for mig!

Serien vil kunne ses her.

Billedet har jeg taget for mange år siden med mit gamle Minolta spejlreflekskamera.