fredag, juli 04, 2008

Fest og farver

Dunk, dunk, dunk har det lydt i det fjerne hele natten. Og latter og skrål. Jeg har ærlig talt ikke lukket et øje, og hvor jeg hader, at der holdes havefester om sommeren. Det er nu sjældent, det varer til om morgenen.

Jeg kommer til at tænke på, at jeg ikke var en tøddel bedre som ung. Og når jeg tænker på, hvor sjovt jeg havde det dengang, bliver jeg lidt mildere stemt .

Vi havde selv en ung gæst i går, og der blev nogle jordbær tilbage, som Monsieur lavede smoothie af.

Lækker opskrift på jordbærsmoothie til én person:

4 store jordbær
¼ kop soyamælk eller mager yoghurt
Saften af en stor appelsin
En banan, ikke for stor
1 spsk tahin
½ tsk vanila, medmindre det var soyamælk med vanilje
1 spsk honning

Alle ingredienser blendes sammen, og hør så englene synge.