lørdag, august 02, 2008

Min usynlige ven

Da jeg var barn, havde jeg en overgang en usynlig ven. Det bekymrede min mor meget, og det var nok hendes indflydelse, der fik stoppet denne ’leg’. Og egentlig havde jeg helt glemt Flemming, som min usynlige ven hed. Jeg blev mindet om det, fordi jeg faldt over en bogomtale i Psykologi.

For børn er det helt normalt at se ting, der ikke er virkelige. De kan finde på at snakke med mormor, der ikke lever mere, eller med usynlige venner – eller at sige, at de har været cowboy og har haft en hest.

Sylvia Browne har skrevet bogen ’Børns psykiske evner’. Den handler om børn, der har fortalt om usynlige venner og er kommet med forudsigelser om fremtiden eller andre oplysninger, som de umuligt kunne vide noget om. Ifølge Sylvia Browne har alle børn psykiske evner, og vi har som voksne pligt til at være forstående over for deres fantasier. Hvis man som voksen altid siger ’pjat med dig’, mister barnet troen på sin dømmekraft.

Sylvia Browne er et kendt navn i USA og har skrevet over 30 spirituelle bøger, hvoraf mange har toppet bestsellerlisterne.