tirsdag, juli 23, 2019

Haven efter regnen

Vi fik regn i går, men kun 10 millimeter, og jeg kunne sagtens have brugt meget mere efter flere ugers tørke.

Haven er ikke så fin i øjeblikket. Rosenblomstringen tager sig en pause. Til gengæld står sommerfuglebuskene så smukt nu. Der er dog ikke én eneste sommerfugl.

Min hortensia var ved at afgå ved døden sidste sommer, men nu ser den igen næsten pæn ud. Den har altid haft både blå og lyserøde blomster, og det må vel modbevise påstanden om, at jordens pH-værdi afgør blomsternes farve.

Nu er der begyndt en ny serie udsendelser med Anders Agger og Anne Hjernøe i tv. I går så jeg 'Anne og Anders i Mellemøsten - Oman'. Det var en vældig god udsendelse, fordi jeg blev taget ud af min vildfarelse om, at alle mellemøstlige lande er ens. Oman er et meget moderne og åbent land, hvor kvinder fx er journalister og ingeniører. Vi er ellers vokset op med Mellemøsten som et blodigt brændpunkt. Men måske har vi glemt, at området er så uendelig meget mere end kaos og konflikter.