fredag, juni 19, 2020

Havens pryd

Havens pryd lige nu er den uægte jasmin (pibeved) ’Belle Etoile’. Den dufter helt fantastisk, hvad vi nyder godt af i disse dage, hvor dørene står åbne! Jeg købte den for cirka 20 år siden på Asserbo planteskole og valgte denne sort på grund af den fine, røde farve midt i blomsterne. Herunder kan man se, hvordan busken står ved vores nye stenbelagte indgang og med høje bregner overfor. Jeg fik brolæggeren til at lave indgangen snoet for at skabe en mere organisk oplevelse af haven her mod vest. 
    Helt tilfældigt opdagede jeg til min glæde, at der er en blog med links til alle nordiske havebloggere. Det er Karsten F, som har haft det store arbejde med at lave denne fine liste.

Min mamelukærme sprang også ud i går. Den har jeg selv sået, men Ellen var så sød at fortælle mig, at de også findes som en busk og har foræret mig to stiklinger. Tusind tak!



 Og som det ses, er det ikke kun os mennesker, der sætter pris på blomsterne i haven :-)