lørdag, juni 27, 2020

Stegende varme og åbne haver

Det er ikke kun her, vi har haft stegende varmt vejr i de sidste dage og 30 grader i går.  Nord for Uppsala i Sverige har det været 31,7 grader. Finland har haft tropenætter og 30,7 grader i Utti i den sydøstlige del af landet.

Efter min mening er 25 grader lige til at holde ud, men derover?  Det bedste ved det varme vejr er de lange, lyse og lune aftener, hvor man kan sidde ude, til solen går ned.

Jeg læste i torsdagens Frederiksborg Amts Avis om Haveslangen i Rudersdal. Det er Nina Ewald, der står bag de 10 åbne haver i kommunen i morgen søndag den 28/6. Jeg glæder mig til at se et par af dem.  

Jeg er glad for, at jeg har min regnvandstønde i haven. Der bliver flittigt vandet. For nogle dag siden var hanen i tønden stoppet til, og jeg var nødt til at tage hanen ud, hvorefter der selvfølgelig stod kaskader af vand ud i hovedet på mig :-)

Jeg har fået en ny havevandkande, da den gamle var revnet. Og til min store overraskelse så jeg en havevandkande i en genbrugsbutik, netop som jeg havde bestemt mig for at købe en ny. Den slags pudsige tilfælde kaldte psykiateren  C.G. Jung for synkronicitet. Jeg har været ude for det tidligere. Jeg skulle bruge nogle muffinsforme, men kunne ikke finde dem i Kvickly. Pludselig kom en anden kunde gående med en indkøbsvogn, hvor der kun lå én ting: Muffinsforme. Og så var det jo nemt at spørge hende, hvor i butikken jeg kunne finde dem.