torsdag, juli 30, 2020

Tanker om at blogge - og om snegle

Ind imellem får jeg lyst til at opsøge nye blogge og faldt over Aase med bloggen Fredes have. Her var en blog, jeg vil følge, og nu er Aase på min blogliste.  Aase er en have- og blomsteramatør med hang til genbrug og natur. De interesser er vi mange, der deler. Hun har et tankevækkende indlæg på sin blog og skriver blandt andet om, at mange blogge er forsvundet eller er blevet inaktive. 

Mange bloggere er gået over til kun at bruge Instagram og Facebook. Der bliver opslag honoreret med et hurtigt og upersonligt like. Men hvis jeg kunne, ville jeg opfordre flere til at blogge. Det er mere personligt, og man får et ping-pong på en helt anden måde.

Mine to store, flotte roser, en hvid og en lyserød, ser ganske forfærdelige ud på grund af stråleplet i år. Det har jeg aldrig oplevet før. Men denne rose har det godt. Roserne var her, da vi købte vores hus i 1993, og derfor har jeg desværre ingen navne.  

Et andet  problem i år er de helt uhyggeligt mange dræbersnegle. Der er vel ikke andet at gøre end at samle dem ind.  Herunder skulle der så have været et billede af sådan en, men det er ikke nødvendigt, vel?