mandag, oktober 22, 2007

Stiløvelse

Jeg kom til at tænke på, at den måde, vi klæder os på, egentlig siger ret meget om os. Og vi har nok alle en foretrukken stil, selv om vi ind imellem skejer lidt ud. Når jeg kommer hjem med et nyt fund, siger Monsieur som regel: 'Du skulle have været keramiker. Har du for resten ikke én magen til?'. Det er ikke uvenligt ment, og jeg får som regel også en kompliment, men han har nok ret i, at min 'uniform' ikke varierer voldsomt.

Jeg går ikke ret meget i cowboybukser, selv om jeg har flere par. Cowboybukser kan være smarte - jeg føler mig bare ikke helt tilpas i dem, uden at jeg ved hvorfor. Jeg går mest i lange bukser, stramme. Og alle naturfarver er mine foretrukne.

I dag har jeg en cowboynederdel på med håndmalede blomster i helt afdæmpede farver, korte, flade sorte støvler med lynlås foran, og en sort løst strikket bluse med stor halsudskæring. Sorte strømper og tykke, grå sokker udenpå i støvlerne. Om halsen en lædersnor med en sten i, som jeg har fundet på stranden i Liseleje. I ørerne ret store, runde sølvringe og på højre hånd min vielsesring i hvidguld - helt enkel. Mit ur er et herreur fra Georg Jensen (købt engang i min ungdom for en uventet arv). Og så bare et stort, afrikansk tørklæde i sort, med brune og hvide batikmønstre svøbt om halsen. Jeg er meget glad for etniske ting, min taske er en afrikansk kurvetaske med læderhanke og lynlås.

Hvad har du på lige nu? Og hvorfor lige det? Hvad er din stil?