fredag, december 07, 2007

Pendulet

Jeg har en veninde, der pendulerer. Hun taler spændende om, at hun kan teste for eksempel vitaminpiller og se, hvilket mærke hun optager bedst. Hendes pendul er en smukt slebet sten med en tynd tråd i, men det er nu ikke pendulets udseende, der giver resultat. Desværre har jeg aldrig fået sat mig ind i penduleringens kunst, men når hun fortæller, er jeg hver gang opsat på at læse om den viden, vi kan skaffe os selv. Man skal stille spørgsmålet, så der kan svares ja eller nej, og man kan kun spørge om ting, der vedrører en selv.

Pendulet er blevet brugt siden år 8000 før vores tidsregning og har været anvendt over hele verden af bl.a. grækere, romere, jøder, ægyptere, kinesere, hinduer, indianere i Nord- og Sydamerika ved at bygge bro mellem logik og intuition. Det kan bl.a. bruges til at vælge de rigtige fødevarer, vitaminer, mineraler, lægemidler, læger, terapeuter, huse, biler, job ...

Er der nogen af jer, der kan give mig nogle begyndertrick?