fredag, marts 21, 2008

Redningen

I Storkøbenhavnsområdet findes en privat lægevagt. Det blev jeg opmærksom på for omkring et år siden, da min far var meget syg og hans læge var umulig at få til at tage situationen alvorligt. Efter flere ugers feber, var min tålmodighed med hans læge brugt op, lægen var enten uvillig til at tage på sygebesøg, uforskammet eller ikke til at træffe. Han mente, at min far var hypokonder.

En ven gjorde os heldigvis opmærksom på copenhagendoctors.dk - Den Private Lægevagt, og det reddede min fars liv. Her besvares telefonen med det samme, og der er kun ganske kort ventetid, før man har en læge hos sig. Det viste sig, at min far blandt andet har sukkersyge og dårligt hjerte, og nu kom der gang i undersøgelser og behandling, og han fik en anden praktiserende læge.

Prisen for et besøg af Den Private Lægevagt er 1400 kr incl. transport og akutmedicin (hverdage mandag-fredag 8-16, ellers 1800 kr). Min far har nu benyttet sig af det flere gange, og jeg er både lettet over, at der findes effektiv og hurtig hjælp - og rystet over, at det udelukker mennesker, der ikke har pengene til rådighed. Den Private Lægevagt har ikke travlt, besøgene har varet mellem 45 minutter og 1½ time.

Jeg er hverken læge eller har familie ansat der, så jeg har kun erfaringen at fortælle ud fra. Så vidt jeg ved, er det også denne lægevagt, der reddede en minister, da han blev hjertesyg for et par år siden. Var han ikke blevet indlagt hurtigt, havde han ikke overlevet.

Har du en mening om den private lægevagt?