lørdag, marts 15, 2008

Telefonchikane

Da jeg var ganske ung og boede for mig selv i min første lejlighed, var jeg i en periode ude for telefonchikane fra et menneske, jeg aldrig fandt ud af, hvem var. Det var frygtelig ubehageligt at blive ringet op flere gange om dagen. I den anden ende blev der ikke sagt et kuk, og efter et stykke tid blev røret lagt på.

Cirka ti år efter skete det igen, mens jeg var alene hjemme i nogle uger med min ganske lille søn. Telefonen ringede mange gange om dagen, jeg kunne høre, at der var en i den anden ende - og så bare på med røret. Heller ikke denne gang fandt jeg ud af, hvem der stod bag.

I sidste omgang allierede jeg mig med KTAS og deres service med at tage imod besked. Det var beregnet på, at man var ude at rejse, men det var jeg altså ikke, og efter en uge med 'fru KTAS' til at modtage alle mine opkald fik terroren en ende. Galningen har vel følt sig overvåget.

Har du været ude for telefonchikane?