søndag, november 02, 2008

God søndag

Blade
Ah, jeg elsker søndage, og de skal helst gå laaangsomt. I dag skal der vaskes tagvinduer indvendigt i entreen, og det er ikke helt nemt, da de befinder sig meget højt oppe. Hvis jeg er heldig, kan jeg få Monsieur til at gøre det mod, at jeg gør rent.

Jeg har lige læst en artikel i det nye nummer af Samvirke om alt det møg, der er i vores tøj, med mindre vi køber økologisk tøj. Jeg er temmelig rystet. I en almindelig T-shirt kan 20% være kemikalier! Og kemikalierne kan jo selvfølgelig skade os. Artiklen spørger provokerende: Er du grøn eller neongrøn? Nogle af fyordene er insektgifte, strikkeolier, farvestoffer med tungmetaller, ftalater - og vi rådes til at vaske alt nyt tøj, før vi begynder at gå med det.

Jeg synes pludselig, at det begynder at klø ...