lørdag, november 22, 2008

Gosh hvor er det godt

Weekendfri er nu en god opfindelse!

Jeg nyder virkelig min lørdag og min søndag og at have fri begge dage. Det er nu noget ret nyt i mit liv, fordi jeg i mange år gik i vagtskema med skiftende arbejdstider. Gosh hvor er det godt, at det er fortid!

Jeg kan huske, at min morfar har fortalt om sin ungdom, hvor unge mennesker i en købmandsforretning på landet kun havde fri ½ søndag om ugen. De andre seks dage havde man fri klokken 21, selv om forretningen åbnede allerede klokken 7 om morgenen - arbejdsugen var på 80 timer, og der var ikke noget, der hed frokost- eller middagspause. Det var vilkårene omkring 1. verdenskrig. Jeg synes, det er ufatteligt, selv om de nok ikke stressede rundt, som mange gør nu om stunder.

Har du forresten set, at der er store knopper på mange buske allerede nu? I min have står både rododendron og ribesbuske fyldt med store knopper ...
Ha' en rigtig god lørdag :-)