tirsdag, juni 30, 2009

Dyrelivet i haven

Min rose
Det er ikke det helt vilde, jeg får udrettet i disse dage, varmen sætter simpelt hen tempoet. Men jeg kan bruge lang tid ved køkkenvinduet, hvor man kan holde øje med, hvad der sker på foderbrættet. Lige for tiden er to skovskadeunger faste gæster, men de er så sky, at de flyver, når jeg kommer snigende med kameraet. De unge skovskader er lette at kende fra de voksne, fordi de ikke har striber på hovedet - de er også lidt mindre og mere kluntede. Her til morgen har en skovspurv sin unge med, som bliver fodret med korn. Det ser sjovt ud, fordi den voksne fugl må stille sig på tæer for at fodre ungen, der er mindst lige så stor som den selv.

Ja, der sker noget ude i haven med grævlingerne, ræveungen, måren og de tre rålam. Jeg kunne stå der i timevis og bare kigge ud ...

I dag får vi frokostgæster. Det er Monsieurs klasselærer fra 6. klasse og hans kone, som er blevet nogle af vores gode venner. De er netop kommet hjem efter fire ugers bilferie i Frankrig, så der bliver en masse at snakke om. Og jeg er så usigelig heldig, at Monsieur har lovet at lave maden :-)

Ja, rosen hører måske ikke med til dyrelivet, men alligevel ...

Rigtig god tirsdag!