mandag, juni 29, 2009

Hvem er det der banker

D er lød en sagte, næsten uhørlig banken ude fra køkkenet, mens jeg sad her lige så stille i eftermiddags og blogsurfede. Jeg kunne ikke regne ud, hvad det var, så jeg var nødt til at gå ud i køkkenet og se efter. Her stod Monsieur iført sit nålestribede forklæde med et spækbræt balancerende på venstre arm og en kødhammer i højre hånd. På spækbrættet lå der et stykke kød, som han bearbejdede energisk, men lydsvagt med kødhammeren.

- Hvad laver du? spurgte jeg.

- Wienerschnitzel, lød det korte svar, men jeg fik ingen forklaring på den utraditionelle fremgangsmåde. Som alle andre plejer han at bruge køkkenbordet som underlag, når han banker en wienerschnitzel til papirstykkelse, og det plejer at lyde som et maskinværksted, der er bagud med alle ordrer.

- Men hvorfor lægger du ikke spækbrættet på køkkenbordet?

- Jamen, det larmer jo helt vildt, svarede han forarget.

- Det synes jeg nu ikke, du plejer at tage hensyn til?

Pause.

- Nej, men Miss Mis ligger jo og sover!

Jeg ved, at han vil hade mig for at afsløre ham.