mandag, juni 29, 2009

Ferie uden tv

Kogebog
Det er sjovt, for jeg har ikke set tv i mindst en måned nu. Jeg gad vide om det er, fordi det er sommer, og udelivet trækker mere. I hvert fald har det en høj stjerne at gå ture, fotografere og læse lige for tiden.

Jeg rydder også stadig op og faldt over en af min mors sirligt håndskrevne kogebøger. Jeg kan finde på at læse kogebøger, før jeg skal sove og holder meget af at kigge på hendes opskrifter, selv om det ikke er nogle jeg bruger. Hun var husholdningslærer og underviste i madlavning og vævning. I overmorgen skal jeg på picnic med Bella, så det er i dag, der skal udtænkes, hvad jeg skal have med, og jeg må i gang i køkkenet.

Her til morgen er hortensiaen lige ved at springe ud med både lyserøde og lyseblå blomster på den samme plante. Det er utroligt smukt, men jeg venter med billedet, til den er lidt længere fremme.