tirsdag, januar 19, 2010

Småt er godt

Thorstein Thomsen: LyngbytrilogienEn ny bog, som jeg glæder mig til at læse, har sneget sin ind på mit natbord. Men det er nu omslaget, der får mig til at nævne den. Da jeg kom til at kigge nærmere på bogen, opdagede jeg nemlig, at jeg har boet i det hus, man ser på forsiden. Det var min første lejlighed, og den næstnederste altan ude til venstre har været min. Lejligheden var kun på godt 30 kvadratmeter, men praktisk indrettet med en entré med indbyggede skabe og et dejligt badeværelse. Jeg havde mine ungpigemøbler med hjemmefra - blandt andet min elskede flagermusstol og en safaristol.

De små boliger har fulgt mig siden, og nu bor jeg på 80 kvadratmeter med hvide vægge, Morsø brændeovn, en dejlig entré med glastag, lille bondekøkken, kurvemøbler, patchwork, afrikanske figurer, kig til kip, masser af bøger og grønne planter.