mandag, januar 18, 2010

Vores personlige stil

Jeg kom til at tænke på, at den måde, man klæder sig på, egentlig siger ret meget om os. Og vi har nok alle en foretrukken stil, selv om vi ind imellem skejer lidt ud. Når jeg kommer hjem med et nyt fund, siger Monsieur som regel: 'Du skulle have været keramiker. Har du for resten ikke én magen til?'. Det er ikke uvenligt ment, og jeg får som regel også en kompliment, men han har nok ret i, at min 'uniform' ikke varierer voldsomt meget.

Jeg går kun sjældent i cowboybukser, selv om jeg har flere par. Cowboybukser kan være smarte - jeg føler mig bare ikke helt tilpas i dem, uden at jeg ved hvorfor. Jeg går dog mest i lange bukser, og mine foretrukne farver er naturfarver.

I dag har jeg en grå tunika på fra Mille K med et lilla mønster og stramtsiddende, sorte babyfløjsjeans. Grå sokker udenpå i de korte ruskindsstøvler. Om halsen en sølvkæde fundet på loppemarked i sommer. I ørerne ret store, runde sølvringe og på højre hånd min vielsesring i hvidguld - helt enkel. Mit ur er et sort herreur fra Ole Mathiesen. Jeg er meget glad for etniske ting, og min taske er en kurvetaske fra Kenya med læderhanke og lynlås.

Hvad har du på lige nu? Og hvorfor lige det? Hvad er din stil?