tirsdag, december 29, 2020

Bang!

Stod det til mig, blev fyrværkeri helt forbudt at købe for private. Jeg har en skrækkelig erindring om dengang, der gik ild i taget på min brors hus på grund af en nytårsraket.

Men det er dog rart, at man nu kun må anvende fyrværkeri fra 27. december til 1. januar - tidligere var det 1. december til 5. januar.

Nogle katte er helt cool, når det brager løs, men mange katte bliver faktisk opskræmte. Vores Hannibal tager det heldigvis forholdsvis roligt.

De lange mørke aftener lægger op til at læse, mens ilden knitrer i brændeovnen, og musikken fylder rummet fra min Roberts Internetradio.

Jeg er i gang med at genlæse en bog, som jeg virkelig nyder at læse, Minik Rosings erindringsbog 'Rejsen til tidernes morgen. Jorden set fra Grønland'. Rosing er professor i geologi, og bogen, som er en stor kærlighedserklæring til Grønland, har både en personlig og en forskningsmæssig vinkel. Han har med god grund vundet et hav af priser for sin formidling.

Når jeg ser omtalen af en bog, som fanger min interesse, skynder jeg mig at blive skrevet op til den på biblioteket. Nye bøger skal man som regel vente lidt på, men man ved aldrig hvor længe.

Godt nytår til mine blogvenner.