fredag, december 25, 2020

Det lysner

Vi har brugt lidt af de sidste dage på at gå nogle lange ture. Her er så meget dejlig natur tæt på - fx stranden i Liseleje. 

Og så har vi haft kontakt med stort set alle venner og familiemedlemmer via Facetime, Skype, mail osv. Selv om dagene vel næppe er blevet mere end et minut længere, synes jeg allerede, jeg kan mærke, at det hele lysner - og tanken om, at hver dag er en smule  længere, er rar.

Jeg har været lidt i haven og ordnet forskellige ting - blandt andet er de visne bregner blevet klippet ned.   Og jeg er i gang med oprydning i billedmapperne på min computer. Det er faktisk ganske hyggeligt. 

I aften kl. 21 på SVT1 begynder en ny sæson af en af de bedste serier, jeg har set. I 'Vores tid er nu' følger man familien Löwander fra krigens tid. Nu er det sommeren 1951, og familien Löwander er rykket ud til deres sommerresidens i den smukke stockholmske skærgård ... 

Her er det vores dessert i går, juleaften. Det er en julerawcake, min hjertenskær har lavet efter opskrift fra bloggen Mad med glød.
Vi fik en hygelig snak med Bella via Facetime i går juleaften, hvor hun var på besøg hos mormor.