mandag, januar 18, 2021

Jeg glæder mig

Hvor er det dog en barsk tid. Det, at man ikke må mødes med alle dem, man vil, går mig på. Jeg savner familie og venner - og vores oplevelsesgruppe. Savner familien i Sverige og de tre børn. Selv om jeg har masser af tid, er det som om, jeg ikke rigtigt får udrettet noget. Jo, jeg går tur hver dag, der bliver købt ind og lavet mad, læst, holdt kontakter via Skype og mails. Men jeg glæder mig til at mødes med venner og familie i det virkelige liv og ikke bare på en skærm. Og jeg glæder mig til loppemarkederne, som forhåbentlig begynder igen om nogle måneder. Glæder mig til at besøge Louisiana, Frilandsmuseet og Zoologisk Have og til en tur til Skåne. 

Det var jo det smukkeste vejr i går. Vi kørte ud til stranden og gik en tur fra Liseleje i retning mod Hyllingebjerg. Det var stort set vindstille, kun med nogle meget små og dovne bølger.  Vi mødte et utal af mennesker, der var ude at gå tur og flere, der havde slået sig ned oppe i klitterne - jeg gætter på, de havde frokosten med. Og pludselig så vi en kvinde smide alt tøjet og løbe ud i vandet, hvor hun kastede sig ned - og straks efter løb hun ind til sit tøj igen. Det turde jeg ikke fotografere ... 

Vi så de to første afsnit i en serie, der handler om Margit og Erik Brandt, der blev tidens største modeskabere, og i 1970'erne var de verdensberømte. Det er en serie om tidens mode - og historien om det unge, smukke, forelskede og rige par. Hvis det er noget for dig, kan de fire afsnit ses her

Jeg køber normalt foder til fuglene i jem & fix, som jo har lukket for tiden. Men jeg så, at man via 'click and collect' kan bestille og betale hjemmefra og så bare hente i døren. Det var supersmart! Jeg ventede ikke længe og fik så en besked om, at nu var mine jordnødder klar til afhentning. 
Og sådan så der ud i 2012 ...