søndag, januar 10, 2021

Lysopladning - og mit liv som lydtekniker

Vi tog en tur til Helsingør i det smukke solskin i går og gik rundt i flere timer. Jeg nyder at se på  de mange velholdte gamle huse, havnen og Kronborg. Vi gik 8.000 skridt og 6 kilometer - og jeg tog en masse billeder. Der var utroligt mange mennesker ude at gå rundt om Kronborg, og mange sad på stenene ved vandet med en kop kaffe eller fiskede.  Solen strålede fra en skyfri himmel, og jeg labbede lyset i mig. 
Jeg har endelig fået taget mig sammen til at købe et abonnement på Spotify. Nu havde jeg længe nok hørt på reklamen, der takkede mig for at lytte til Spotify og ikke fx til en spolebåndoptager, hvis jeg ellers vidste, hvad sådan en var.  Det var ret komisk at høre på, når et af mine arbejdsredskaber i årevis har været en spolebåndoptager. Sweet Soul Chillout hedder playlisten, jeg hører lige nu, mens jeg kigger ud på snevejret.

Her er et af mine tidligere lydstudier i DR ...