lørdag, maj 08, 2021

Fasaner i haven og coronapas

Naturen er utrolig smuk i øjeblikket efter regnen. To fasaner har nærmest slået sig ned i vores have, og de er hjertelig velkomne. Hannen går rundt og siger sine skrattende lyde, og her er hunnen fløjet op i træ.
Nu kan man igen komme i biografen, og det har jeg savnet. Lige da filmen Lille sommerfugl havde premiere, blev alle biograferne lukket, men nu går den igen i Kosmorama i Frederiksværk. Vi så filmen i går, og Jesper Christensen og Karen-Lise Mynster har hovedrollerne i denne morsomme og varme kærlighedsfortælling, der handler om familiehemmeligheder.

Jeg glæder mig til at bruge mit coronapas igen og komme i Zoologisk Have, i Tivoli og på Louisiana.

Mit glashus er jo min store entré med glas i taget. Det er i øjeblikket fyldt med stiklinger og forårsblomster, som jeg ikke tør sætte ud endnu på grund af det kølige forår. Jeg laver blandt andet stiklinger til venner og bekendte af mine sommerfuglebuske. Her er et lille glimt ...

Ellen, der er stiklinger til dig :-)