tirsdag, maj 04, 2021

Gæslinger og genåbning

Jeg var i Hillerød i går og gik en tur ved Teglgårdssøen, hvor jeg før har set mange gæslinger. Jeg var da også kun lige kommet ned til søen, da jeg så et utal af gæs med unger. Der var endda et forældrepar med unger, der stod ved et stort lyskryds, som om de ventede på grønt lys!

Vejrtjenesterne har lovet heldagsregn i dag og i morgen - det er haven taknemmelig for. Alt har været så frygtelig tørt.

I nat blev Folketinget enige om en hurtigere genåbning af samfundet. Det betyder blandt andet, at alle elever skal tilbage i skole, 30-minutters-regel for bordbestilling på café og restaurant skrottes, og biografer og teatre åbner igen for 2.000 tilskuere. Nu håber jeg inderligt, at smitten ikke spredes igen, men mange er jo heldigvis blevet vaccineret. Lige nu er det 11,5 % af befolkningen, der er færdigvaccinerede, og 23,4 % har fået første vaccination.