onsdag, februar 24, 2021

Forårstegn og en særlig dag

I dag er det en særlig dag. Fuglene synger, og jeg har fødselsdag. Tidligt i morges blev jeg vækket af min hjertenskær, der havde dækket morgenbord med alt det, han ved, jeg holder af.  Vi ville jo også gerne gå ud og spise i aften, men det må vente, til restauranterne må åbne igen. Der er dog en begyndende åbning af samfundet i vente - heldigvis.  

Solsortehannerne er begyndt at synge, så det må være forår nu. Hvor har jeg glædet mig - det gør restriktionerne lidt lettere at bære. 

I går ville vi i Botanisk have. Der må jeg bare ind hver gang, jeg er i København, og det var jeg i går, fordi jeg skulle til tandlægen. Det er selvfølgelig lidt skørt at have en tandlæge i København, men hun er den bedste tandlæge, jeg nogen sinde har haft. Men stor var min skuffelse, da Botanisk Have var lukket!   Billederne her fra januar 2020, hvor der var erantis og vintergækker, troldnød, japansk snabelkalla, alpeviol og også kejserbusk - men det mest overraskende var to rododendronbuske i blomst!