mandag, februar 15, 2021

På fotosafari ved Furesøen

J eg er vokset op ved Furesøen. Det er nok grunden til, at jeg valgte min barndoms skovstier i Malmmosen og Luknam som målet for vores skovtur i går. Fra Jægerhuset til Næsseslottet langs Furesøens bred i Lille Kalv og til Kaningården. Vi var også forbi vejen, jeg boede på som barn. Da huset blev solgt for 10 år siden efter min fars død, blev det revet ned og erstattet af et flot og moderne hus.

Det blev til 7,2 km og 9500 skridt.   Men når man skal stoppe cirka 75 gange for at fotografere i det smukke vejr, tager det flere timer :-)  

Vi så ænder, en svane, vindrossel og rødhals - og en stor udrykning med politibil og helikopter! 

Jeg har aldrig set så mange mennesker ude at gå tur, men jeg har forsøgt at fotografere steder, hvor der var næsten mennesketomt ...