fredag, februar 29, 2008

Drømmeland

En drøm

Gang på gang undres jeg over drømme. Har de mon altid et budskab, eller er det ind imellem bare dagsrester, der lige skal ned i den rigtige skuffe i underbevidstheden.

Jeg har som alle andre drømt de særeste ting, men drømme er flygtige, hvis man ikke straks skriver dem ned, og derfor kan jeg lige nu kun huske, hvad jeg har drømt i nat.

Op og ned gik jeg på en trappe, der strakte sig over mange etager, og ved nogle af dem var der sat et radiomanuskript fast til gelænderet. Et sted var jeg inde for at spørge, om de havde min ene sko, som jeg havde mistet. Det havde de ikke.

På trappen mødte jeg Arne Honoré, som jeg har arbejdet en del sammen med. Han hilste venligt. Miss Mis var med mig, men hun blev rundtosset af alle de trapper og måtte lægge sig og gispe.

Hvad sådan en drøm fortæller, kan jeg ikke blive klog på.

Kan du huske dine drømme? Hvad har du drømt i nat?