lørdag, februar 23, 2008

Og vi var fire til bords ...

Her til aften har vi fejret min fødselsdag i morgen - lidt for tidligt. Vi har været på Spiseriet på Attemosevej i Holte, en dejlig restaurant der ligger i tilknytning til Gammel Holtegaard. Vi havde inviteret min far med ud, men vi var fire til bords, for min mor var med i tankerne. Sådan er det, når man har mistet en af sine forældre - den, der ikke længere kan være med, er alligevel med i kraft af alt det, man har oplevet sammen.

SpiserietJeg kan anbefale restauranten, vi fik lækker og veltilberedt mad. 'Køb for Guds skyld æblekagen', havde nogen skrevet i gæstebogen ved udgangen. Det nåede vi ikke denne gang, for vi indtog kaffen i mit barndomshjem, og bagefter havde vi et par hyggelige timer med gamle billeder og breve - og et par nye billeder på min fars digitalkamera, der skulle have fjernet røde øjne. Og et hyggeligt gensyn med alle familiebillederne på vægge og reoler.

Hvis ikke vi boede så langt fra hinanden, havde vi nok været lidt flere end fire omkring fødselsdagsbordet i aften.