tirsdag, februar 26, 2008

Pilgrimsrejsen

Shirley MacLaine: Camino For nogle år siden læste jeg alle Shirley MacLaines bøger, blandt andet På dybt vand og Linen ud. Det var på anbefaling fra en kollega, og jeg blev ikke skuffet.

Nu opdager jeg pludselig, at hun også har skrevet en bog om sin 800 km lange pilgrimsfærd til Santiago de Compostela i det nordlige Spanien.

Shirley MacLaine er en meget spirituel kvinde, og hun skriver godt, så den bog må jeg bare have fingre i. Camino er hendes beretning om turen, om de mange spirituelle oplevelser og de fysiske strabadser, hun blev udsat for gennem de tredive dage den varede. Skal jeg tro, hvad jeg læser på nettet, at det er en pragtfuld bog - velskrevet, underholdende, inspirerende og spændende læsning – en af den slags beretninger, man har svært ved at slippe, og som man tænker tilbage på igen og igen.

Er der nogen af jer, der har læst den?

Apropos Santiago de Compostela.