lørdag, oktober 17, 2020

Glæder og overraskelser

Nu lakker det mod enden for havesæsonen. Der er ikke så meget, der blomstrer mere hos mig, men denne flotte mamelukærmebusk gør. 

Midt i juni fik jeg to stiklinger fra Ellens mamelukærmebusk.  Dem er jeg utroligt glad for - jeg var slet ikke klar over, at mamelukærme findes som buske. De to stiklinger er blevet passet og plejet, og den ene har blomstret flittigt, mens den anden til gengæld er blevet meget stor. 

Stor var min overraskelse sidste efterår, hvor jeg begyndte at finde noget, der så ud som ægte kastanjer på jorden. Jeg har ikke plantet et kastanjetræ - men der er vist ikke tvivl om, at det må være sådan et. Selv om det indtil videre er slankt og smukt, er det vel ikke et træ, man kan have i en have? Det bliver vel alt for stort? 

Billederne her er taget med min nye iPhone, som jeg er meget glad for. 

Hvad tager I andre billeder med til jeres blog?