søndag, oktober 25, 2020

Rådyrs hærgen - og Frilandsmuseet

D a jeg skulle vande mine to mamelukærmebuske her til morgen, opdagede jeg, at de var rippet for næsten alle blade. Jeg blev ked af det, for jeg har jo passet og plejet dem, siden jeg fik dem af Ellen som små stiklinger midt i juni. Det må være rådyrene! Og det er første gang, jeg bliver ked af, hvad de har spist. Tulipanerne åd de, men det var mig, der var dum at lægge tulipanløg i haven, når der er rådyr. Jeg ved jo, at der er visse planter, de spiser. 

Jeg har været så heldig at Farmer har sendt mig rødkløverfrø til min kommende naturhave - et stykke af haven har jeg nu sået til med frø fra alle mulige vilde planter, jeg har fundet her i nærheden. Jeg håber, jeg kan vise fine blomster fyldt med sommerfugle og bier til næste forår :-) 

I år har Frilandsmuseet åbent hver weekend lige til jul. Det benyttede jeg mig af i går, hvor vi havde det dejligste lune vejr.