fredag, april 30, 2021

Bella 16 år

Vi har været i Holte Havn for at fejre Bellas 16-års fødselsdag. Holte Havn ligger meget smukt ved Vejlesø, og vi havde det smukkeste vejr. Der er borde helt ude i vandkanten, hvor det er hyggeligt at sidde og kigge på fx ænder og kajakroere.

Jeg kommer jævnligt her ved Vejlesø, blandt andet når vi går turen fra Vaserne i Birkerød til Holte langs med Furesøen. Det er også min barndoms hood, og Holte er et af de steder, hvor jeg gennem adskillige år er gået på loppemarked, men de er jo desværre lukket for tiden på grund af coronaen. På den store parkeringsplads i Kongevejskrydset har der i mange år været et loppemarked om søndagen. 

Bellas eneste ønske var at få en hund, men det er ikke så nemt, fordi hendes mor er allergisk over for mange ting. Men jeg fortalte Bella, at der er hunde, man normalt godt kan tåle som allergiker, fx Coton de Tulear (bomuldshund). De danner næsten ingen skæl, og det er hundeskæl, man som allergiker ikke kan tåle. Jeg må indrømme, at jeg ikke er begejstret for idéen om, at hun får hund. Ansvaret og pligterne er helt sikkert større, end hun forestiller sig.

Det er altid givende at være sammen med Bella og høre om, hvad der sker i hendes liv. Hun fortalte, at hun gerne vil på den samfundsvidenskabelige linje med engelsk på gymnasiet. 

Næste store dag bliver hendes konfirmation.