onsdag, marts 11, 2009

God onsdag til jer

Hornbæk 1917
Som I nok ved, har jeg en lidenskab for 'gamle dage'. Jeg har nogle sjove billeder fra min farmor og farfars cykeltur til Hornbæk strand i 1917. Dengang var de forlovet og boede i København, selvfølgelig hver sit sted, og jeg bliver helt træt i benene af at tænke på, at de har cyklet de cirka 50 kilometer både frem og tilbage på samme dag.

Min farmor og farfar blev gift i 1917 efter 5 års forlovelse - det var helt almindeligt dengang at være forlovet i årevis. Min far har stadig min farfars sirligt førte regnskabsbog - hver gang min farfar havde været ude, blev det omhyggeligt skrevet ned. Her er et par eksempler:

14/1 1917 På Fortunen med Johannes 1,47 kr.
11/2 1917 På Langelinie med Inger (min farmor) 1,00 kr.
19/5 1917: På Café la Reine med Knudsen (kollega) 1,20 kr.


Jeg synes, det er sjovt, at man kunne gå på restaurant og spise smørrebrød for mellem 1 og 2 kroner – også selv om lønnen selvfølgelig var en helt anden end i dag.

Mere Hornbæk 1917
I dag fejrer min afdeling sin 50-års fødselsdag, og derfor skal jeg på arbejde til et åbent hus arrangement. Der bliver nok ikke meget tid til at kigge rundt i blogland og hilse på hos jer andre før senere i dag.

Jeg vil ønske jer alle en dejlig onsdag :-)