torsdag, marts 26, 2009

Menneskets bedste ven

Mennesker har haft gavn af hunden i mange tusind år. Men vores forhold til det firbenede dyr har ændret karakter. Betegnelser som vagthund, lænkehund eller gårdhund er stort set forsvundet, for hunden dækker andre behov i dag. Hunden har i stedet indtaget stuen og soveværelset. Og vores hjerter. Men hundens ændrede rolle for det moderne menneske har sin pris - for begge parter.

Nu kan hunde komme i wellness-center, gå til fitness, få massage, gå til svømning - og få fint tøj på og sko. Der findes hundekirkegårde, og man kan få sin hund kremeret.

Ja, det er ikke noget, jeg har fundet på, men det har jeg hørt i en radioudsendelse. Og jeg vil gerne indrømme, at jeg ved præcis, hvor jeg har begravet mine mus og mine dværghamstere, Tyksak, Molly og Bum.