fredag, marts 13, 2009

Pelle, hvor er du?

For tre dagen siden hang der pludselig en efterlysning af Pelle på alle vejskiltene, hvor vi bor. Pelle er en sort kat med rødt halsbånd og guldhjerte i metal med navn og telefonnummer. Det gør ondt i mig, når jeg i ny og næ ser efterlysninger af katte. Jeg kender uroen og fortvivlelsen, fordi Miss Mis sidste sommer var på springtur i 6 døgn. Til sidst havde vi opgivet håbet. Vi havde delt efterlysninger ud i alle postkasser i miles omkreds, havde prøvet at manifestere en forsvunden kat, ja jeg tror, vi havde gjort alt. Da hun er øremærket, havde vi også ringet til dyrlægen, der sagde, at katte normalt kun er væk et par døgn. Men hun kom hjem og det er en af de lykkeligste dage i vores liv.

På vores vejskilt bliver jeg flere gange om dagen mindet om, at en familie savner Pelle ...