tirsdag, marts 02, 2021

Forår i haven

Nu må det være forår, og her sidder Hannibal. Dorothealiljerne blomstrer så smukt, og vi har mange vintergækker og hasselbuske i blomst. Egernet får sit første kuld unger nu, har jeg læst, og fuglene er begyndt at samle uld fra mit gamle tæppe til deres reder. Jeg holder meget af denne tid, hvor der er så meget at glæde sig til i naturen.

Jeg brugte nogle timer i haven i går - fik fejet, ryddet op og klippet visne hortensiablomster og stauder væk.

Hvornår bør man egentlig gøde roserne første gang? Og hvornår skal sommerfuglebuskene beskæres?

Det er forårsagtigt, og fuglene synger så dejligt. Dagen er tiltaget med cirka 3 timer og 43 minutter her ved Liseleje.

Året rundt nyder jeg at kigge på fuglene i haven. Her er det en stillits og en musvit - og to dompapper.