fredag, januar 14, 2011

Alle mine katte

Gamle Jas
Jeg savner Gamle Jas, vores gamle hankat, som aldrig blev helt tam. Han forsvandt bare - lige pludselig så vi ham ikke mere. I dag er vi nået til K i ABC-legen, og mit K står for katte, og dem har jeg haft en hel del af.

Gamle Jas
Det er 3 år siden, vi så Gamle Jas. Vi adopterede ham i det tidlige forår 2002, og allerede da var han fuldvoksen, men mager og med en mat pels af at leve efter de forhåndenværende søms og krummers princip. Måske var han en efterladt sommerhuskat, før vi kom ind i hans liv. Vi kom til at holde meget af gamle Jas. Han spandt, som var han betalt for det, når man strøg ham på ryggen, og han kunne sove i timevis. Hans ører var savtakkede af slagsmål, og han kom flere gange hjem med blødende sår eller bylder, med betændt øje - og én gang kom han humpende på tre ben. Det stod på i tre uger, hvorefter han var fit for fight igen. Jas fik en kæreste, der nu bor her - det er Miss Mis, som ligger her som dronningen af Saba.


Gamle Jas og Miss Mis fik tre unger, og Trold her er en af dem - han blev kun tre år.


Nu er det kun Sofus og Miss Mis, der bor her i pensionatet.


Men inden da var der Mikkel og Miver og Knirke og Bamse og Bulder - og Rasmus, som var min allerførste kat.


Her kan du se flere bud på dagens udfordring i ABC Scandinavia.