tirsdag, januar 11, 2011

Det daglige brød

I forgårs opdagede jeg, at jeg manglede æg til mit hjemmebagte speltbrød, så det endte med, at jeg kørte til bageren og købte et brød i stedet for. Det er jeg ellers for længst holdt op med, og øv, hvor blev jeg skuffet. Jeg købte det brød, der så ud til at være mest gods i, men da jeg fik det i hånden, var det ikke meget tungere end luft, og det mættede overhovedet ikke. Men flot var det at se på.

Hvorfor er bagerens brød så ringe?

I går blev der så købt ind og bagt. Jeg er godt klar over, at mit brød ikke ville have en chance i en skønhedskonkurrence, men man skal aldrig skue brødet på skorpen ...


Mens jeg stod og æltede, kom jeg for resten til at kaste et blik ud ad vinduet, men jeg vil ikke udelukke, at det var min fantasi, der spillede mig et puds, og det måske bare var ønsketænkning:


Hold op, hvor ville jeg gerne bytte til en anden årstid!