torsdag, januar 13, 2011

Øjenkrykker


Sådan ser mine briller ud. De er ældgamle, for det er et mareridt at vælge nyt brillestel, og i mange år har jeg nøjedes med at skifte styrken ud. For hvilken facon klæder ens ansigt? Skal brillerne være supermoderne eller klassiske, og hvad skal stellet være lavet af? Eller skal brillerne eventuelt være uindfattede? Der er så mange muligheder, at det er til at blive svimmel af. Men de kan jo ikke undværes, når man er indtrådt i de halvlangsynedes rækker, og armene er blevet for korte til avislæsning.

Jeg ved godt, at der en del, der bruger briller som pynt, men for mig er de et nødvendigt onde, og de bliver taget af, så snart jeg har læst, hvad jeg skal. Men er det ikke utroligt, som de kan gå deres egne veje?

Hvordan har du det med briller, og hvordan forhindrer du dem i at gemme sig de mærkeligste steder?