mandag, januar 10, 2011

Te beroliger og afstresser


Forleden dag kom jeg forbi Østerlandsk Thehus på Nørrevold i København. Forretningen har mange vinduer ud til gaden, og jeg måtte længe stå og kigge på deres smukke varer. Der var lukket, så det blev ikke den dag, jeg kunne kigge indenfor – men de har både te, kaffe, krus, kander og porcelæn, som jeg gerne ville have kigget mere på.

I de senere år er jeg blevet meget glad for te og har et stort udvalg, jeg skifter imellem. Lige i øjeblikket er det en indisk Darjeeling, der hitter. Kaffe drikker jeg om morgenen, og op ad dagen får jeg gerne en kop kaffe mere, men ellers er det te, jeg drikker. Te beroliger og afstresser.

Jeg har flere teer af mærket Yogi Tea, som er et hollandsk mærke af mange typer økologisk te. Jeg holder meget af deres Women's tea og Classic - begge lavet af en masse urter og krydderier.

Hvad er dit forhold til kaffe og te?