fredag, januar 28, 2011

Madame og Monsieur


I dag er vi nået til M i ABC’en, og jeg tillader mig at være så forfængelig at lade mit M være Madames huskeblog.

Som barn vidste jeg ikke noget værre end at skrive dansk stil, og alligevel er det nærmest det, jeg gør nu hver dag – og nyder. Bloggeriet er blevet en vane, som jeg ville have svært ved at slippe. Billederne har selvfølgelig også gjort det noget sjovere end stileskrivningen, og jeg har altid et kamera i lommen, hvor jeg færdes. Det er en stor glæde at kunne dele, hvad man ser, med andre. Der er heller ikke noget krav om, hvor meget eller lidt, man skal skrive. Jeg bestemmer helt selv.

For mig er den største udfordring ved at blogge at kunne skelne mellem, hvad der er privat, og hvad vi alle har til fælles. Indlæggene – og kommentarerne - skal kunne tåle at blive læst om et år eller ti. Det er grunden til, at jeg forsøger at undgå skænderier på min blog, selv om guderne skal vide, at det somme tider kan være svært :-)

Da jeg begyndte at blogge, var det tanken at skabe en blog, der efterlader et positivt indtryk, og det arbejder jeg stadig på. Nu har jeg blogget i næsten seks år, og det morer mig stadig. Men helt færdig med projektet bliver jeg nok aldrig. Og heldigvis for det.

Her kan du se flere bud på dagens udfordring i ABC Scandinavia.

Billederne er 10 år gamle og her er det både Madame og Monsieur.