onsdag, januar 19, 2011

En saks fortæller


Saksen her var i mange år et af mine vigtigste arbejdsredskaber. Før man optog radioudsendelser digitalt, blev udsendelserne gemt på bånd. Tænk hvis min saks kunne fortælle … Den har klippet i ungdomsprogrammet P4 i P1, børneudsendelser, kultur – og debatprogrammer, kortbølgeprogrammer som er blevet sendt til hele verden, radioaviser og meget mere.

Når jeg tænker tilbage på alle årene som lydtekniker, er det litteraturprogrammerne, der står mit hjerte nærmest, og i mindre grad oplevelserne med til tider koleriske journalister på radioavisen. Der er mange kolleger, jeg savner, fx Elith Nørreholm som var en af vores mest kendte værter på børneudsendelser i masser af år.

I mine seneste år i DR vandt den iskolde managementstil indflydelse, og ansatte var bare tilfældige brikker. Så jeg priser mig lykkelig over at have lagt arbejdslivet bag mig, og nyder hver morgen at være min egen herre.