mandag, januar 31, 2011

Forår til garderoben


Farver har stor betydning for vores velvære – sådan oplever jeg det i hvert fald. I øjeblikket har jeg lyst til at bruge tøj i lime, lysende blå og andre farver, der minder mig om forår. Sort er en farve, jeg ikke vil undvære, men jeg er vist aldrig klædt i sort fra top til tå.

Min garderobe er blevet fornyet med den stribede skjorte fra H&M, en skrigende limefarvet bluse og en sort trøje fra Masai. Underligt nok kan kameraet ikke gengive farven lime – der er er slet ikke pang på billedet herunder, som der er på blusen i virkeligheden.

For en del år siden var det in at gå til farve- og stilkonsulent for at få at vide, hvilke farver der klædte en. Og der er sikkert regler for, hvad der klæder ens hudfarve, hår og øjne – i hvert fald er det ret nemt at se i gadebilledet, hvem der klæder sig i farver, der klæder dem, og hvem der ikke gør.