torsdag, november 26, 2009

Med panden mod en mur

Min far blev syg i forgårs! Og hold da op, hvor er det svært at finde ud af, hvordan man får daglig hjælp til et ældre menneske. Lægen har intet med hjemmeplejen at gøre, og det gjorde mig fuldstændig paf. Men jeg fik fat i kommunens vagtcentral, og de sendte efter en masse bøvl en sygeplejerske ud 18 timer senere!

Jeg synes, det er helt urimeligt, at det skal være så vanskeligt at få hjælp. Bare at ringe til lægen var en udfordring uden lige. Hvis man samtidig har et job, der stiller sig uforstående over for, at man har en far, der behøver hjælp - ja så er det, at jeg føler, at jeg løber panden mod en mur. Og jeg bliver så utrolig vred ...

Billedet fra Dansk Blindesamfunds kalender med førerhundehvalpe kan dog få mig til at smile.

Førerhundehvalpe