søndag, august 23, 2009

Jeg savner Jas

Jas
J eg savner ham her. Nu er det to år siden, jeg så ham sidst, og jeg tænker tit på, hvad der dog er sket med ham, siden han bare forsvandt.

I går så Monsieur en gammel hankat, der lignede Jas på en prik - det samme brede hoved og striberne. Men jeg hælder nok mest til at tro, at det må være en af hans sønner, der bare ligner ham.

Jas var en voksen, halvvild hankat, der kom ind i vores liv i 2002. Han levede en kummerlig tilværelse, men blev efterhånden næsten tam, da vi begyndte at tage os af ham. Hans ører var savtakkede af slagsmål, og han kom flere gange hjem med blødende sår eller bylder - og én gang kom han humpende på tre ben. Det stod på i tre uger, hvorefter han var fit for fight igen. Det er utroligt som man kan binde sig til et dyr ...

I dag venter en dejlig dag næsten uden pligter - jeg skal kun gøre lidt rent, men det er nemt ordnet i et hus på 80 kvadratmeter. Og så vil jeg finde min skridttæller frem igen og tjekke om jeg kommer op på de anbefalede 10.000 skridt :-)

Hvad har du af planer for din søndag?