onsdag, august 05, 2009

Onsdag og fridag

Hvid sommerfugl
Godmorgen! Jeg har lige fodret fugle og kan se, at to æbler, jeg lagde ud i går aftes, er væk. Gad vide om det er rådyrene eller grævlingerne, der har provianteret. Tågen ligger som den smukkeste hvide dyne over haven, og DMI lover op til 25 grader og en del sol - det passer mig fortrinligt på en fridag. Så kan jeg komme ud og rode i haven, luge og beskære forskellige steder - og cykle en lang tur.

I radioavisen i går morges hørte jeg for første gang om begrebet købemani. Om at 300.000 danskere kommer i stor gæld, ødelægger familien eller ender i kriminalitet, fordi de fx stjæler eller forfalsker underskrifter. Og det er en pinlig lidelse, fordi det er skamfuldt at være ude af kontrol og ikke have styr på sin økonomi. Jeg synes, det er trist, at det er i forbruget, mange mennesker henter deres identitet.

Rigtig god onsdag til jer derude :-)