fredag, august 14, 2009

Oprydning

Bunke
Jeg har før lovprist regnvejr, det kan fx bruges til en gang oprydning. En slags aktiv meditation. Én gang om året får tøj- og andre bunker en ordentlig omgang her i refugiet. Alt sorteres, og en del havner i sorte sække, der deporteres til genbrugsstationen. Det giver forbløffende meget mere plads - både fysisk og mentalt.

Det minder mig om en serie i tv for et nogle år siden, den hed vist 'Ryd op i dit liv'. En karismatisk, feng shui-kyndig kvinde med det eksotiske navn Sagar gav hardcore rodehoveder en hjælpende hånd, så der var som blæst i deres hjem, når hun havde været der. Jeg er ikke ortodoks fengshuist eller hvad det hedder, men jeg synes, det var spændende.

Der bliver aldrig som blæst, hvor jeg bor, det kan enhver der har besøgt mig bevidne. Alting med måde, hedder det vist - det gælder både kaos og orden.

Er der andre, der har værdifulde erfaringer med oprydning? Uundværlige tips og tricks modtages med glæde ...