søndag, august 02, 2009

Søndag i farver

To nye bøger
Jeg har fået to bøger, som jeg glæder mig meget til at læse. De er fra vores litterære vaskeri, hvor man må tage brugte bøger med hjem - eller man kan bare læse i dem, mens man vasker sit tøj.

Camino har jeg læst for et par år siden, og den var en stor læseoplevelse. Shirley MacLaine fortæller i bogen om sin 800 km lange pilgrimsvandring til fods gennem det nordlige Spanien - en meget spirituel oplevelse.

Den anden bog er Den første cirkel af Olga Kharitidi. Hun er psykiater, og bogen handler om hendes rejse gennem Sibiriens Altaj-bjerge og mødet med en shaman, der tager hende i lære. Jeg har aldrig hørt om bogen før, men bagsideteksten lover rigtig godt.

I dag får vi dejligt besøg til frokost, og Monsieur har lovet at stå får maden. Det er jeg meget glad for, da det på hverdage som regel er mig, der er i køkkenet. Jeg håber, det bliver tørvejr, så jeg kan dække op ude på terrassen. Vores stue er nemlig meget lille, og der er kun knebent plads til seks ved spisebordet.

Hvad har du af planer for din søndag?