mandag, august 10, 2009

Sprogrejser for unge

Da min søn var cirka 15 år, var han 14 dage i Brighton i England på sprogrejse. Han kendte ikke én af dem, han skulle rejse sammen med og heller ikke familien, han skulle bo hos. Det var også først efter mange spekulationer, jeg turde sende ham af sted, men det gik heldigvis over al forventning.

Jeg synes, det må være en oplevelse for livet som ungt menneske at prøve at stå på egne ben i et fremmed land. Og heldigvis havde jeg en kusine i England, der kunne træde til, hvis sønnike fik problemer.

Det fik han en dag, og han ringede til hende i håb om, at hun ville komme og være lidt sammen med ham. Det havde hun dog ikke tid til, så han måtte klare sine problemer selv - og det var måske meget godt, selv om jeg ikke havde sendt ham af sted, hvis jeg vidste, han var helt på egen hånd.

Hvad mener du om disse sprogrejser for unge - er det en god idé?